نماد سایت شرکت یاران همراه | وام روی خط | خرید و فروش سیمکارت

کاربرد PIN و PUK

PIN PUK کاربرد

همراهان عزیز امروز شما را درباره مبحث کاربرد PUK و PIN  همراهی خواهیم کرد و امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

فرق بین PIN و PUK چیست؟

PIN CODE

این كد بر روی سیمكارت تنظیم شده و برای دستیابی به آن باید به  شركت مخابرات  و یا اپلیکیشن همراه من مراجعه كنید. در ایران این كد بر روی سند سیمكارت ثبت است و به طور پیشفرض برابر 1234 است. به وسیله این كد میتوان دسترسی غیر مجاز به سیمكارت و بسیاری از قابلیتهای شبكه را محدود كرد. اگر این كد را 3 بار اشتباه وارد كنید، دستگاه روی PIN قفل میگردد و برای آزاد سازی آن نیاز به استفاده از كد PUK دارید.

PIN2 CODE

این كد نیز مانند PIN بر روی سیمكارت است و برای دستیابی به آن باید به امور مشتركین شركت مخابرات مراجعه نمود. در ایران این كد به صورت پیشفرض برابر 5678 تنظیم شده و از ثبت آن بر روی سند سیمكارت خودداری شده است.

به وسیله این كد میتوان دسترسی غیر مجاز به بسیاری از امكانات شبكه را محدود كرد. اگر این كد را 3 بار اشتباه وارد كنید، دستگاه بر روی PIN2 قفل میگردد و برای آزادسازی آن نیاز به استفاده از كد PUK2 خواهید داشت.

PUK CODE

همان طور كه بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN قفل گردد، برای آزاد سازی آن نیاز به این كد دارید. برای دریافت این كد میتوانید به امور مشتركین شركت مخابرات و یا برنامه همراه من مراجعه نمایید. در ایران این كد بر روی سند سیمكارت ثبت شده است.

PUK 2 CODE

همان طور كه بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN2 قفل گردد، برای آزادسازی آن نیاز به این كد دارید. برای دریافت این كد میتوانید به امور مشتركین شركت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این كد نیز بر روی سند سیمكارت ثبت شده است.

چگونه پین کد  سیم کارت همراه اول را پیدا کنیم؟

پس از خرید سیم کارت همراه اول جدید و وارد کردن آن به دستگاه، باید کدهای مربوط به سیم کارت را وارد کنید. این کدها عمدتا برای تامین امنیت سیم کارت شما ایجاد میشوند و میتوانید بعدا آنها را از بخش تنظیمات گوشی حذف کنید. البته کد اولی که باید وارد کنید، پین کد (PIN )نام دارد. این پین معمولا از 4 رقم تشکیل شده است. در ادامه مطلب، توضیحات بیشتری درباره نحوه پیدا کردن پین کد همراه اول داده میشود…
پین کد سیم کارت معمولا روی پوکه سیم کارت شما نوشته شده است و روی آن پوششی وجود دارد که میتوانید آن را با ناخن بتراشید. در صورتی که پین کد خود را فراموش کرده باشید و آن را چندین بار اشتباه وارد کنید، نوبت به وارد کردن کد پوک سیم کارت میرسد که روی پوکه سیم کارت شما نوشته شده است. این کد از طریق تنظیمات قابل تغییر نیست و اگر پوکه سیم کارت خود را گم کنید، کار شما اندکی سخت خواهد شد.

بازیابی پین کد سیم کارت

برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول، چندین راه وجود دارد تا نیاز نباشد به دفترامور مشترکین همراه اول مراجعه کنند. اما هر کدام از روشهای زیر، ویژگیهای مثبت و منفی مختلفی دارند که ممکن است با شرایط شما مطابق نباشد و در نتیجه آن روش برای شما کارساز نشود.
اولین راه، تماس با پشتیبانی همراه اول است. اگر از خط همراه اول با این سامانه تماس میگیرید، به09990 زنگ بزنید و در صورت استفاده از خطوط دیگر جهت برقرای تماس با پشتیبانی همراه، شماره 091209990 را شماره گیری فرمایید. عدد 1 را انتخاب کرده و شماره خود را وارد کنید .
سپس منوی(خدمات غیرحضوری) را با وارد کردن عدد 3 انتخاب کنید. حال نوبت وارد کردن عدد 2است تا بتوانید pin و puk خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید جهت دریافت پین کد و کد پوک سیم کارت باید اطلاعات هویتی خود را به پشتیبانی همراه اول بگویید تا تایید شود. پس از طی کردن مراحل و در صورت تایید پشتیبان، میتوانید کد پوک و پین را تحویل بگیرید و از آن به راحتی استفاده کنید.

پیدا کردن پین کد و پوک همراه اول

روش اول : تماس با اپراتور همراه اول است. که با خط همراه اول عدد 9990 و با خطوط دیگر شماره 09129990را بگیرید

روش دوم : مراجعه حضوری به دفاتر خدمات همراه اول (گرید A)  و یا مخابرات است. در این روش، مالک سیم کارت با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، به دفتر مراجعه کرده و پین و پوک سیمکارت را دریافت می نماید.

روش سوم : از طریق اپلیکیشن همراه من وارد شماره ی مورد نظر شده و در قسمت مدیریت سیمکارت پین و پیوک سیمکارت های خود را مشاهده میکند

خروج از نسخه موبایل