نماد سایت شرکت یاران همراه | وام روی خط | خرید و فروش سیمکارت

روش رومینگ سیمکارت همراه اول

رومینگ سیمکارت همراه اول

رومینگ چیست؟

رومینگ یک ویژگی است که  توسط اپراتورهای تلفن همراهارائه میشود. رومینگ  به مشترکان اجازه می‌دهد تا از خدمات تلفن همراه خود در شبکه‌های ارتباطی دیگر در سراسر جهان استفاده کنند. وقتی یک شخص به  کشورهای دیگر سفر میکند و گوشی تلفن همراهش با سیمکارت همراه اولش همراهش باشد به شرط فعال بودن رومینگ ، می‌تواند از تماس‌ها، پیام‌ها و دیگر خدمات ارتباطی استفاده کند. این امکان به افراد اجازه می‌دهد که به تماس‌ها و ارتباطات خود بپردازند بدون اینکه نیاز به خرید سیم‌کارت محلی یا خرید  تلفن همراه دیگری داشته باشند.

استفاده از رومینگ ممکن است هزینه‌بر باشد، زیرا شبکه‌های مبدأ و مقصد ممکن است هزینه‌های اضافی برای ارائه خدمات رومینگ برای مشترکان داشته باشند. قبل از استفاده از رومینگ، بهتر است که افراد از اپراتور خود در مورد تعرفه‌ها و شرایط مربوط به استفاده از خدمات در محل مقصد استعلام بگیرند.

اگر شما نیز سیمکارت 0912 یا دیگر سیمکارت های همراه اول را دارید و قصد سفر به کشورهای خارجی دارید این مقاله یاران همراه برای شما نوشته شده است.

نحوه فعال سازی رومینگ همراه اول

روش اول فعال سازی رومینگ از طریق کد

یکی از راهای فعال سازی رومینگ سیمکارت همراه استفاده از کد فعال سازی #۲۹*۱۰*   است از چپ به راست یعنی ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع وارد کنید. و سیمکارت شما رومینگ میشود

روش دوم فعال سازی رومینگ از طریق ارسال پیامک

اگر از طریق کد فعال سازی رومینگ سیمکارت شما اتفاق نیوفتاد و یا اصلا قصد استفاده از روش اول را ندارید برای فعال سازی رومینک سمکارت همراه اول کافی است عدد 29 را به شماره 10 پیامک کنید و در نتیجه فعال سازی برای شما ارسال میشود.

روش سوم استفاده از اپلیکیشن همراه من

روش دوم برای فعالسازی سرویس رومینگ همراه اول، استفاده از اپلیکیشن «همراه من» یا «my mci» است. در این روش کافی است وارد این اپلیکیشن شوید و در قسمت خدمات، گزینه رومینگ را انتخاب کنید. در این صورت، پنجره زیر برای شما نمایش داده می‌شود که کافی است وضعیت خود را از غیرفعال، به فعال تغییر دهید. همچنین با انتخاب گزینه «مشاهده» می‌توانید توضیحات و مقررات مربوط به رومینگ را مشاهده کنید.

مقاله پیشنهادی:چطور سیم کارت 0912 بخریم؟

نحوه جستجوی شبکه رومینگ همراه اول در اندروید و IOS

برای استفاده از سرویس رومینگ شارژ کردن حساب و شماره گیری کد فعال سازی کافی نیست و شما باید این سرویس را در گوشی موبایل خود نیز فعال و شبکه مورد نظر را جستحو و به آن متصل شوید. البته در اکثر تلفن‌های هوشمند این سرویس بر روی حالت خودکار یا اتوماتیک قرار دارد اما ما در ادامه نحوه فعال کردن و جستجوی شبکه در سیستم‌عامل اندروید و IOS را توضیح داده ایم .

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های آیفون (iOS)

اگر تلفن همراه شما آیفون است و سیستم‌عامل IOS دارد، برای انتخاب دستی شبکه رومینگ باید از مسیر زیر پیش بروید:

وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید.

گزینه Carrier را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.

وقتی وارد صفحه جدید شدید اگر گزینه اتوماتیک روشن است آن را غیرفعال کرده و صبر کنید تا شبکه‌های در دسترس جستجو شود. حال از میان شبکه‌های پیدا شده، شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون رومینگ شما فعال و قابل استفاده است.

مقاله پیشنهادی:خرید ارزانترین سیم کارت 0912

روش جستجوی شبکه رومینگ در دستگاه‌های اندروید

برای آن که سرویس رومینگ همراه اول در موبایل شما با سیستم‌عامل اندروید فعال شود باید مراحل زیر را طی کنید:

وارد قسمت تنظیمات (settings) شوید.

وارد قسمت «شبکه‌های بیشتر» یا «more networks» شوید. حالا گزینه «mobile networks» را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود باید به دنبال گزینه‌ای به اسم «اپراتورهای شبکه» یا «network operators» باشید. سپس روی آن کلیک کرده و صبر کنید تا لیست شبکه‌های در دسترس برای شما جستجو شود. شبکه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از سرویس رومینگ خود استفاده کنید.

چند نکته مهم درباره سرویس رومینگ همراه اول

استفاده از اینترنت در سرویس رومینگ

برای استفاده از اینترنت در سرویس رومینگ ابتدا باید سرویس اینترنت را در تلفن‌همراه خود فعال کنید. برای این منظور می‌توانید کددستوری #231*10* یا #111*100* را شماره‌گیری کنید. سپس با ورود به  بخش تنظیمات اینترنت (Mobile Data)، گزینه دیتا رومینگ (Data roming) را انتخاب و فعال کنید.

نحوه فعال کردن بسته رومینگ همراه اول در خارج از کشور

همانطور که گفته شد با انجام تنظیمات فوق، شما می‌توانید به راحتی به شبکه اینترنت متصل شوید. اما طبیعتا هزینه استفاده از اینترنت بر مبنای حجم مصرفی، در کشورهای خارجی بالاست. بنابراین این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان در سرویس رومینگ نیز بسته اینترنت خریداری کرد؟ خرید بسته اینترنت در سرویس رومینگ در حال حاضر  در کشورهای امارات ، عربستان،ترکیه، عراق و برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان  فعال است. یعنی مسافرانی که قصد عزیمت به این کشورها را دارند می‌توانند بسته اینترنت خریداری کنند. توجه داشته باشید که استفاده از بسته‌های اینترنت در امارات فقط با استفاده از اپراتور الاتصالات امکان پذیر است. برای اطلاع از تعرفه بسته‌های اینترنتی کشورها و یا خرید بسته می‌توانید به آدرس https://mci.ir/roaming مراجعه کرده و گزینه خرید بسته را انتخاب کنید.

 

خروج از نسخه موبایل