نماد سایت شرکت یاران همراه | وام روی خط | خرید و فروش سیمکارت

پرداخت مالیات خودرو

مالیات خودرو

قانون مالیات خودرو از سال  1400به عنوان مالیات از سوی دولت به دیگر وجه‌های دریافت افزوده شده است. و برای تغییرمالکیت خودرو یکی از پرداختی های ضروری میباشد. تمامی مالکین دارای خودرو به موجب این قانون موظف به پرداخت مالیات خواهند بود. محاسبه‌ی این مالیات با توجه به نوع خودرو و ارزش آن متفاوت است  و از 1 درصد تا 4 درصدطبق بخشنامه‌ 1401متغییر است.

پرداخت مالیات خودرو در سال 1401

مالیات خودرو وجهی است که از سوی دولت سالانه به درآمد اشخاص حقوقی و حقیقی تعلق می‌گیرد. این قانون یکی از مواردی است که از سال 1400 توسط سازمان امور مالیاتی برای افرادی که دارای خودرو هستند وضع شده است. مالیات خودروهای شخصی جزء مالیات‌ مستقیم به شمار می‌رود و تمامی اشخاص، مکلف به پرداخت درصدی از ارزش خودرو خود به عنوان مالیات هستند. لازم به ذکر است که عدم پرداخت و یا ارائه‌ی اظهارنامه‌ی مالیاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمان مقرر، مشمول جرائم نقدی بسیار سنگین می شود.

 مالیات خودرو در سال 1401 مشمول چه خودروهایی می شود؟

تمامی مالکین خودرو طبق بخشنامه‌ی اداره مالیات سال 1401 موظف به پرداخت کردن مالیات خود هستند. با توجه به این قانون مالکین خودرو درصدی از ارزش خودرو را باید به عنوان مالیات در نظر بگیرند. این درصد از 1 تا 4 درصد متغیر و کاملا مقطوع است، به همین علت نیازی به تکمیل و ارائه‌ی اظهارنامه‌ی ‌مالیاتی نیست و پرداخت آن از طریق سامانه و یا دفاتر پیشخوان به صورت مستقیم انجام می شود.

استعلام‌گیری مالیات خودرو در سال 1401 در دفاتر پیشخوان

با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت کد 72162569 می توانید برای استعلام و مشاهده مالیات خودرو شخصی خود اقدام نمایید. به همراه داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت خودرو یا برگ سبز و کارت ملی در دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نمایید.

خروج از نسخه موبایل