نماد سایت شرکت یاران همراه | وام روی خط | خرید و فروش سیمکارت

در چه صورتی سیم کارت سلب امتیاز میشود؟

سلب امتیاز سیمکارت

سلب امتیاز

سلب امتیازسیم کارت

چنانچه سیم کارتی به مدت 90 روز استفاده نشود، اپراتور مجاز به سلب امتیاز آن میباشد. البته مطابق قانونی که توسط “سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی” تصویب شده، اپراتورهامیتوانند هر نوع سیمکارتی را در صورت فعال نبودن آن در بازه زمانی 90 روزه، سلب امتیاز کنند ودوباره در چرخه فروش خود قرار دهند.

سلب امتیاز سیمکارت دائمی همراه اول

اگر مشترک همراه اول از سیم کارت دائمی خود به مدت شش ماه  استفاده نکند ویا  دو دوره متوالی قبض خود را پرداخت ننماید،سیمکارت او قطع می شود. وی شش ماه فرصت دارد نسبت به وصل مجدد خط خوداقدام کند.در غیر این صورت خط قطع دوطرفه و بعد اخطار سلب امتیاز ارسال میگردد. در صورت عدم پرداخت بدهی ، سیمکارت سلب می شود(خط مشترکان همراه اول در دو صورت به دلیل بدهی قطع می شود؛ 1- زمانی که فرد در دو دوره متوالی یعنی حدود چهار ماه قبضهای خود را حتی با مبلغ اندک پرداخت نکند. 2- در شرایطی که رقم کارکرد مشترک به 80 درصد مبلغ ودیعه سیمکارت برسد.)

سلب امتیاز سیمکارت اعتباری همراه اول

در صورتی که مشترک بیش از 90روز نسبت به ارسال پیامک، برقراری تماس یا استفاده از اینترنت سیمکارت خود اقدام نکند، اپراتور مجاز به سلب امتیاز از این خط خواهد بود. پس از سلب امتیاز اگر مشترکی مایل باشد بار دیگر مالکیت سیمکارت خود را داشته باشد، در صورت عدم واگذاری،سیمکارت او در اولویت خواهد بود.

سلب امتیاز سیمکارت دائمی ایرانسل

مشترکین به 3 روش میتوانند برای گرفتن صورتحساب سیمکارت دائمی ایرانسل خود اقدام کنند.
1-ارسال یک پیامک بدون متن به شماره 5455
2-دریافت صورت حساب از طریق ایمیل : برای دریافت صورتحساب از طریق ایمیل، وارد پورتال کنترل حساب اینترنتی شده و گزینه دریافت قبض را انتخاب کنید.
3-ارسال پیامک بدون متن به شماره 5459 در کل همه مشترکان ایرانسل میتوانند از طریق اپلیکیشن ایرانسل من میزان کارکرد خط خود را باجزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورتحساب به صورت اینترنتی اقدام کنند. در صورتی که مشترک تا مهلت تعیین شده صورت حساب خود را نپردازد پس از 4 روز خط به صورت یک طرفه قطع میشود. و پس از گذشت 57 روز اگر باز هم قبض پرداخت نشود، خط به طور کامل قطع میشود. سرانجام اگر پس از گذشت 140 روز از صدور صورتحساب (51 روز بعد از قطع دوطرفه) قبض پرداخت نشود، شرکت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترک را از شبکه حذف و اقدام به سلب امتیاز سیمکارت کند.

سلب امتیاز سیمکارت اعتباری ایرانسل

چنانچه سیمکارت اعتباری به مدت 90 روز پیاپی فعالیتی نداشته باشد از مالکیت مشترک خارج میشودو به ایرانسل بازگردانده میشود. برای پیشگیری میتوان یک تماس برقرار کرد یا یک پیامک فرستاد.

سلب امتیاز سیمکارت دائمی رایتل

سیمکارت دائمی رایتل این چنین است که اگر بدهی مشترک با سقف اعتبارش برابر یا از آن بیشتر باشد؛ وضعیت سیم کارت یکطرفه خواهدشد. در وضعیت قطع یکطرفه، مشترک تنها قادر به دریافت مکالمه صوتی و تصویری، پیام کوتاه ، سیم کارت مجدداً پیام چندرسانه ای خواهد بود. در صورت پرداخت صورت حساب میاندوره به وضعیت فعال برمیگردد.
اگر سیم کارت 14 روز پیاپی در وضعیت یکطرفه باقی بماند سپس به صورت دو طرفه قطع خواهدشد. این وضعیت تمامی خدمات رایتل برای مشترک غیرفعال خواهدبود. این وضعیت با پرداخت صورتحساب میاندورها لغو شده و سیمکارت فعال خواهد شد. در صورت سرقت یامفقودی سیمکارت رایتل،یا درخواست مشترک از مرکز تماس، امکان قطع دوطرفه وجود دارد.
اگر سیم کارت رایتل  365 روز متوالی در وضعیت قطع دوطرفه باقی بماند، منقضی میشود. با منقضی شدن سیمکارت، شما 180 روز فرصت دارید تا با پرداخت بدهی سیمکارت رایتل خود را فعال کنید .پس از پایان این مدت ،ظرف پنج سال در چارچوب قوانین  شرکت رایتل، با پرداخت مجدد مبلغ، سیم کارت فعال خواهدشد. واما پس ازگذشت پنج سال ،سیمکارت شما قابل  واگذاری به شخص دیگری است.

سلب امتیاز سیمکارت اعتباری رایتل

اگر مبلغ اعتبارتان تمام شود، سیمکارت  قطع یکطرفه میشود که درصورت شارژ مجدد(که به صورت افزایش اعتبار، دریافت اعتبار، خرید بسته است) وصل میشود. درصورتیکه 180 روز در حالت یکطرفه  بماند، سیم کارت قطع دوطرفه میشود. در این وضعیت قادر به استفاده  خدمات اپراتور رایتل نخواهیدبود.
رفع مشکل قطع دوطرفه،  مشابه وضعیت قطع یک طرفه است. اگر به مدت 30 روز در وضعیت قطع دوطرفه باقی بمانید و یا سیم کارت خود را تا 365 روز فعال نکنید،سیم کارت و شماره آن منقضی میشود.
برای رفع این مشکل به مدت یکسال فرصت دارید تا بامراجعه به یکی دفاتر رایتل و در چارچوب سیاستهای این شرکت، با پرداخت مبلغی ، سیم کارت خود رافعال کنید. درصورت باقی ماندن سیم کارت در وضعیت منقضی به مدت یک سال، سیم کارت به صورت خودکار بازیافت و قابل واگذاری به شخص دیگری خواهد بود.

تخلیه سیمکارت

سیم کارت تخلیه تنها یک مرحله با سلب امتیاز سیمکارت فاصله دارد و بایدبه سرعت از سلب امتیاز آن جلوگیری کرد. مدت زمان فاصله بین تخلیه و سلب امتیاز سیمکارت بسیار کوتاه و اگه پیگیر نباشید به سرعت سیمکارت سلب امتیاز میشود و دیگر امکان بازگردانی  وجود ندارد.

نتیجه گیری

فقط برای اینکه سیمکارت خود را از دست ندهید، باید قبض تلفن خودرا پرداخت کنید تا مبلغ آبونمان آن صفر گردد. اپراتورها طبق قانون می توانند ،خط های تلفن همراه را در صورت عدم پرداخت آبونمان به صورت یکطرفه قطع و سلب امتیاز کنند . سپس اقدام به بازگرداندن شماره ها به چرخه اپراتور کنندوخطوط را مجدد به لیست فروش خود اضافه کنندکه  از نظر قانونی  مشترک حق هیچ گونه پیگیری در مراجع قانونی را ندارد .
درمقاله بعد در مورد مزاحمت های تلفنی و پیگیری به منظور شکایات از مزاحمت های تلفنی وراه های طرح شکایت برای شما دوستان مقاله ای کامل وجذاب آماده کردیم.  

 

خروج از نسخه موبایل